.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; }

tochey!!tochey!!!syukran!!

Thursday, June 25

AKUKAH YANG BERSALAH???

Aku agak keliru dan tak faham...knp agaknyer si pentadbir aku 2 bagi markah pencerapan kat aku mcm 2...ntah la di mana silap aku..kak marina kata mgkin aku masih baru 5thn mgajar n ok la markah prestasi mcm 2...tapi kenapa kak husna yg baru 2thn mengajar dah boleh dpt 85%????masalahnyer...seumur hidup mjadi guru tak penah aku dapat markah pencerapan begitu teruk..nak tau berapa???just 79.1% ...sakit hati tak la sgt..tapi yg aku tak puas hati utk markah pengurusan kelas...aku dapat 10/20...bygkanlah...sdgkn budak2 2 tak membuat sebarang keriuhan pun...

si pntadbir aku ni mmg tkenal dgn sifat cerewetnyer...pas hbs cerap sembang ok je dgn aku...dia ni ada smpn apa2 perasaan ke ket aku??aiikkk...jgn salah faham...bkn smpn psaan chenta ok?but sakit hati ke...marah ke???apa brg chenta sesama jenis...hubby aku dah ckup mantop utk aku la...

adakah mgkin kerana peristiwa MC dan msg itu yg mbuatkan dia masih bdendam dgn aku ye?nk tau ke apa yg penah blaku antara aku n pntdbir ni????mcm ni ceritanyer...dlm bulan 4 aritu, kalau tak silap aku la...aku MC...mula hr isnin aku mc..masa 2 PK1 tak dak..ada kusus...so pntdbir ni ambik alih la tgas wat ticket relief...hari isnn 2 ok la....mmg dpt mc shari jer...the next day aku msih tak sihat...so,pagi2 sepi'e lagi aku dah hantar msg kat dia...dlm pkul 0630 bagitau yg aku msh mc lagi...aku tak call coz suara aku mmg takde...tup2 da tak wat relief...dia tak baca msg aku bg...kbtulan pd hari tersebut ada Contact Time..boleh dia mentioned nama aku dalam meting 2...hampeh betul!!!aku mmg marah btl masa 2....apapun benda 2 bukan salah aku la...kalau sebab pristiwa 2 da masih nak bdendam dgn aku n saja nak bagi markah aku mcm 2....terserah la...yg aku tau aku jalankan tugas aku dgn ok...

ada sorg PK sek aku n mmg cool giler...bila cikgu bwh dia tny bila nak cerap@pantau...dia jwb apa tau??dia kata ALLAH dah tlong pantau...hari2 ALLAH pantau keje kite 2...so kesimpulannya di cni...markah 2 tak mjadikan aku meroyan la...janji ALLAH tau aku jalankan tugas atau tak...

sok hari terbuka...mak bapak akan dtg sek tandatangan buku pelaporan anak2...as a class teacher aku kena bsedia la dgn plbagai ptnyaan...bdk2%C tanya aku tadi apa aku akan ckp kat parents diaorg...mcm biasa jwpan aku...aku akan kata ok n ada TAPI nya la...tak gitu???

p/s : aku rasa org yg knal aku tau mcmana aku mguruskan kelas..

p/s lagi: sbgai ketua jgn tgk org dari segi yg tak baik jer...tak semua bnd org bwh kita wat 2 jahat...selama n kebaikan yg pnah dibuat lgsg tak nampak...baru skali wat masalah...habis semua markah kena potong???apa punya ketua daaa???

1 comment:

Fadhlah said...

tinggi la tu..aku nyer lagi rendah..sekrang nie aku tunggu masa nak blah jer...klu kes mcm nie..harap disegerakan mereport pada KPM klu dia tak ikut prosuder...contoh,masa dia bagi markah tu dia tak panggil kita..camtu la contoh nyer..klu takder gek..sila masuk persatuan guru2,kemudia report kat depa pulak..insyallah.depa akan tolong kita!