.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; }

tochey!!tochey!!!syukran!!

Wednesday, January 12

1-11-11

Minggu persekolahan sudah masuk minggu yang kedua....dalam 2 minggu ni pun dah macam2 hal yang berlaku sama ada kat sekolah ataupun kehidupan aku di luar waktu sbgai seorang pendidik...kalau ikutkan nak CUTI!!!! tapi bila time cuti nak keje plak..

SEKOLAH
minggu ni aku dgn kumpulan aku plak la pulun bertugas...sememangnya bertugas di sekolah ni tak sama dgn sekolah lain..mcm2 kena buat..hanya sapa yang penah alami saja yang tahu..haha...(kang ada plak pgintip tak btauliah kat sini mgadu kat org atasan)..kah..kah...jadi semalam 11-1-11 dah mmg nyer tugas aku macam biasa la sbgai guru yg akan mmgang aiskrim a.k.a microphone la....jadi citernya smlm dari pukul 7.15pg sampai la jam 1.00 thari itu je la keja aku spnjang hari...aduhh....jadi guru btugas dan selepas tu jadi juru acara utk program orientasi tahun 4 plak...mmg aku pulun la smlm...dgn suasana yg agak tak kondusif...sbb sek aku ni tak dak dewan..so semua kumpul kat kantin..bygkan bila time rehat mjelma..mahu giler eden mgawal suasananya...

habis plak jadi juruacara pukul 1.00 tu, kena la plak jadi MAK GUARD yg VOGUE dok btenggek kat pagar depan sekolah mgawal disiplin dan keselamatan murid untuk pulang ke rumah masing2....tgah btugas ni cikgu2 lain dok dlm bilik meeting utk CONTACT TIMe...habis je tugas masuk plak CT tadi...adooii...mmg penat la...tak tau nak citer lagu mana...

satu perkara la kau nak ingat kan kpd mereka yg rajin mbaca dalam blog aku ni...bukannya kita tak boleh percayakan anak...tapi dalam percaya+manja2 tu pada2 la ye....kami ni as a teacher bukan jaga sorang dua je anak murid...berpuluh2 satu kelas..beratus2 kalau byk kelas...n nak dekat seribu org kalau diumpulkan semua masa waktu perhimpunan...sekiranya apa je blaku pd anak, dan anak pun tak pandai nak mgenalpasti..at least jgn la terus tuduh pihak sekolah dan guru..kesian la ckit kami ni..mmg tugas kami mdidik..tapi asuhan awal adalah dari rumah...berpada2 kalu nak menuding jari pada satu pihak saje yer...

*RESPECT KEPADA GURU DARI PIHAK MURID+IBUBAPA+MASYARAKAT= LUNTUR
Cuba letakkan situasi kami di tempat anda...semoga ALLAH meberkati usaha dan niat kami sbgai guru hanyalah untuk mjadikan murid2 kami org yang BERGUNA bukan untuk MENDERA

No comments: