.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; }

tochey!!tochey!!!syukran!!

Tuesday, August 31

erti kemerdekaan

apakah erti kemerdekaan kpd anda semua?penjajah sudah tiada tapi masih ada lg anak2 muda dan semua peringkat golongan yg dijajah pemikiran mereka dgn benda2 yg tak masuk di akal..

aku nak story mory sikit la pasal family aku kat penang...baru2 ni kawasan perkampungan tersebut telah pon diberikan notis utk keluar dari kwsan tersebut...kata "tuan tanah " yg mereka ni adalah penceroboh....bayangkan setelah lebih 100 tahun kampung tersebut wujud dan mereka dah sampai berapa generasi dituduh sbgai penceroboh...ada ka patot?tuan tanah yg asal org melayu kiter dah jual tanah tu,..ngkin kerana kesempotan utk gunakan wang dia jual la kan...jual plak kat kaum majoriti kan penang...u alls sendiri bolah pikir la kaum apa yg byk kat situ kan?jadi mmg depa suka la nak halau kaum melayu ni..

dah DIJAJAH lagi....itu pun ada melayu BANGANG (ooppss sori....tguna bhsa kurg manis..terpaksa..sbb melayu tak sedar dri wujud) yang tak tahu bfikir masih jgk nak ikut pemkiran yg tampuk pmerintahan yg salah...kerajaan pimpinan PM yg dipersalahkan jgk..ish..ish..tak reti bsyukur..pikirlah ckit..otak jangan letak kat tapak kaki...sedarlah wahai BANGSA MELAYU...cukup2 lah....

nampak gayanya kampung aku kat penang tu tak lama lagi akan drobohkan dan akan dibina apa aku pun tak tau..terpaksa la family aku tu bpindah dan cari rumah lan untuk perlindungan coz pihak yg nak ambil kawasan tersebut takkan memberikan apa2 pampasan..

moga kita as a rakyat MALAYSIA dan melayu berfikir dan cepat2 lah bersatu utk elakkan benda n berlaku di negeri lain plak.


SELAMAT HARI MERDEKA KE 53
SATU MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI


1 comment:

alfa juliet said...

sorilah org penang memang dah haru biru..betui tak..hehe